Interjú Alexander Hahnerrel, Vezetőségi taggal, Projektfejlesztési és Ingatlanfejlesztési vezetővel

A Josef Hebel GmbH & Co. KG építőipari vállalat adminisztrációs épülete a közelmúltban kiterjedt felújításon esett át – belülről kifelé. A Josef Hebel mintegy 400 embert foglalkoztat, akik közül körülbelül 110 dolgozik a memmingeni központban. Az új adminisztrációs épület 4000 m2-es, 140 modern munkaállomás elosztva hét emeleten. Az asztalok LEVEL Lift elektromosan állítható magasságú íróasztalok. Számos kommunikációs terület pedig a PARCS és a TIMBA sorozatokkal lett berendezve.

Hahner Úr, röviden elmondaná, milyen szerepe van ebben az izgalmas irodai projektben?

Alexander Hahner: Az új adminisztrációs épület projektmenedzsereként én voltam a felelős az új irodahelyiségek belsőépítészetéért és bútorozásáért. Én kértem fel Jörg Seifertet az ulmi seifert architektur+design-ból aki a kezdetektől fogva a projekt csapat tagja volt , és a pályázati folyamattól a projekt megvalósításáig mindvégig szakértői támogatást nyújtott nekünk.

Melyek voltak a legfontosabb követelmények, amelyeket az új iroda terveinek teljesítenie kellett?

A modularitás és a rugalmasság volt számunkra az alapvető kritérium. A legfontosabb tényező az volt, hogy a bútorok adaptálhatóak legyenek, hogy tudjuk könnyen tudjunk változtatni, és bővíteni, amennyiben szükség lesz rá. Az is cél volt, hogy csak néhány beszállítóval dolgozzunk együtt és a lehető legtöbb terméket és megoldást egyetlen forrásból szerezzük be. Olyan bútorszállítót kerestünk, aki moduláris termékek széles skáláját kínálja, és képes kezelni egy ilyen méretű projektet.

Miért Bene-t választotta?

A Bene termékeinek és megoldásainak széles választéka és modularitása teljesen meggyőzött minket. És most, mindössze nyolc héttel a beköltözés után, ez a modularitás máris hasznosnak bizonyul. Megérkeztek munkatársainkól az első kérések a tárolóhelyek és egyéb apróságok kiigazítására. A Bene bútorokat nagyon könnyen lehet az igényekhez igazítani, ami számunkra lehetővé teszi, hogy gyorsan reagáljunk a felmerülő igényekre és gon nélkül meg is tudjuk őket oldani.

Régi kontra új adminisztrációs épület. Mi változott az irodáikban?

Dióhéjban: mindent! A régi adminisztrációs épületünkben az irodáink voltak hosszú folyosóval a szobák között; az ajtók mindig zárva voltak. Nem voltak kommunikációs területek vagy vonzó, hívogató pihenőhelyiségek. Nagyrészt felbontottuk a klasszikus cellaszerkezetet: az új épület 6-8 munkaállomást tartalmazó, részben zárt irodákat egyesít nyitott területekkel. Az üvegfalak biztosítják az átláthatóságot, és világos, barátságos légkört teremtenek, sok napfénnyel.

Mind a 140 munkaállomás ergonomikus LEVEL LIFT by Bene lift asztalokkal van felszerelve, melyek lenyűgöző kialakításúak és minőségűek. A nyitott struktúrák nagy átláthatóságot teremtenek a kollégák között. Minden emeleten két kommunikációs sziget biztosít teret az informális találkozóknak és eszmecseréknek. Ezek a területek is szinte kizárólag magas asztalokkal vannak berendezve, amelyek elősegítik a mozgást, és ezáltal javítják alkalmazottaink egészségét. Ezeken a területeken informális, spontán kommunikáció zajlik – ami nem történt meg a régi irodaházban.

Hogy tetszik a kollégáknak az új iroda?

A tágas terek, a vonzó dizájn, a bútorok, a kiváló minőségű természetes anyagok, mint például a látszóbeton és ezüst fenyő faburkolat olyan légkört teremtenek, ahol munkatársaink azonnal otthon érezték magukat. Különös figyelmet fordítottunk a nyitott terek akusztikájára is. Szőnyegek és akusztikus panelek felelősek kellemes akusztikáért.

Munkatársaink már a kezdetektől részt vettek a tervezésben, és három előre meghatározott építőelem közül választhatták ki a kommunikációs zónákat. Ez óvatosan felkészítette őket az új „munka szigetekre”. Az új irodával modern munkakörnyezetet teremtettünk, vonzó munkahelyi légkörrel alkalmazottaink számára. Látják, milyen magas a dizájn és a beépített termékek minősége és rájönnek, hogy ez a mi nekik szóló nagyfokú elismerésünk kifejezése.

Tetszett? Ossza meg másokkal is!

A Bene termékeinek és megoldásainak széles választéka és modularitása teljesen meggyőzött minket.

Alexander Hahner, Vezetőségi tag, Projektfejlesztési és Ingatlanfejlesztési vezetővel