Smart office

Magazin

Online? Hibrid? Hogyan legyünk meggyőzők a képernyőn keresztül?

Másképp működünk, eltérően viselkedünk az online világban zajló megbeszéléseinken, mint amikor személyesen találkozunk a partnereinkkel. A magabiztosság, a meggyőzőképesség még inkább előtérbe kerül – ezt megtapasztalhattuk mindannyian az elmúlt év során. A beszédkészségünkön, szakmai tudásunkon túl lássuk, mi támogathat még minket abban, hogy eredményesek legyünk a digitális világban.

Beállíthatunk előre kiválasztott és a különböző online eszközökre feltöltött fotót, képet hátterünkként természetesen a különböző népszerű, két- vagy többoldalú kommunikációra használt online csatornákon. De nem hitelesebb-e, nem építi-e jobban a brandünket, nem segíti-e hatékonyabban a céljainkat egy, a hátunk mögött kiválóan elrendezett, elegáns, praktikus irodabútor?! A professzionális mégis személyes környezet sokat elárul rólunk, arról, hogy hogyan gondolkodunk, miként dolgozunk, mennyire tartjuk ügyfeleinket a fókuszunkban. Egy, a monitoron élesen kivehető, szépen kivitelezett könyvespolc, megtöltve a számunkra kedves irodalmi vagy üzleti művekkel, egy rendezett fájlokkal teli irodai szekrény észrevétlenül is emelheti szakértői brandünk értékét.

A színek pszichológiai hatásáról már többször értekeztünk mi is. Köztudott, hogy bizonyos árnyalatok fokozzák a figyelmet, mások ellazítanak, megint mások akár kifejezetten stresszelhetnek is minket – hát még az online csatorna másik oldalán ülőket! Visszahoznánk ide is a beállított képi háttér kérdését, amely számos esetben vibrál, vagy épp néha-néha szimplán eltüntet minket a képernyőről. Érdemes hát a természetes környezetünket megmutatni. Ahhoz, hogy ezt bátran megtehessük irodai bútoraink összeválogatásánál nemcsak a praktikumra, hanem a színharmóniára is figyeljünk!

Még egy elem, ami érdekes lehet ezt a témát latolgatva: a székünk. Egy kényelmetlen, rossz minőségű ülő alkalmatosságtól megfájdul a derekunk, forgolódni, fészkelődni kezdünk előbb-utóbb, főleg egy maratoni online találkozó esetén. Ez a beszélgető partnerünk számára azt sugallhatja, hogy nem figyelünk rá, fáradtak, kimerültek vagyunk, nem vagyunk képesek fókuszálni. Ugye ezt semmiképpen sem akarjuk?!

Az online találkozások igazán tapasztalt, fekete öves mesterei ismerik, és a pandémia során végzett kutatások is sokszor számolnak be az úgynevezett „online-fáradtságról“, amely különösen egy hosszú munkanap vége felé jelentkezhet. Ha figyelünk a fentebb leírtakra megfigyelhetjük majd, hogy hatékonyabban haladhatunk, rövidebbre tudjuk fogni a megbeszéléseket, és hamarabb el tudjuk engedni a másik felet, be tudjuk korábban fejezni a beszélgetést. Az üzletfeleink értékelik majd ezt a váratlan ajándék időt, ezért valószínűbb, hogy kedvezően fogadják a jövőbeli kéréseinket, kérdéseinket, vagy ami ugye még fontosabb az ajánlatunkat, vagy a szerződésjavaslatunkat is.

Segítsünk Önnek is a professzionális online hátterét alkotó irodabútorai kiválasztásában? Vagy a gerincét és ízületeit is kímélő, igényes irodaszékek kiválasztásában? Forduljon hozzánk bizalommal!

Tetszett? Ossza meg másokkal is!