A munka célja
Kim Thornton-Smith, az ausztráliai Perth-ben alapított designPAPER tervező ügynökség partnere szerint „A jelenlegi generációk (Millenials/Gen Y) három fontos motivációs szempontot vesznek figyelembe, amikor a számukra megfelelő munkaadót kiválasztják.”
Önállóság
Elsőként, de nem fontossági sorrendben említve azt veszik figyelembe, hogy van-e lehetőségük autonóm módon dolgozni, mert vágynak az önállóságra, az ön-irányításra. Ha a megfelelés a fő cél, akkor fontos az erős vezetés; hogy ha a teljes szívvel történő elköteleződés lenne kívánatos, akkor az ön-irányítás válik meghatározóvá.
Kiválóság
A második a lehetőség a kiválóságra, a folyamatos fejlesztésre és fejlődésre törekvés a készségek, az elvégzett munka vagy a vállalt projektek tekintetében.
Társadalmi felelősségvállalás
A harmadik motivációs szempont pedig az az eltökélt szándék, hogy pozitívan tudjon hozzájárulni a társadalomhoz.
Amikor a jótétemény célja nincs előre meghatározva, és nem kerül be a motivációs célok közé, rossz dolgok történnek, mind etikailag, mind pedig a minőség és teljesítmény tekintetében. Azok a vállalatok virágoznak fel, amelyek magasabb rendű célokat tűznek ki maguk elé, mint a profitszerzés. Az új évezred gyermekei abban hisznek, hogy a magas szintű teljesítmény és az elégedettség titka mélyen az emberi szabadság, fejlődés és kreativitás szükségleteiben gyökerezik.
Amint az gyakran előfordul a vállalati világban, egyszerűen már nem elegendő motiváció a tulajdonosi érték növelése azon cél nélkül, hogy a világot egy jobb hellyé tegyék. Amit a vezetők azért tehetnek, hogy az emberek elkötelezettebbek legyenek és érzelmileg erősebben kötődjenek az az, hogy autentikus, jelentőségteljes víziókkal inspirálják a munkatársaikat.
Kíváncsi vagy további véleményekre, vagy a kutatás eredményeire? Innen letöltheted