Digitális transzformáció
Most már jó néhány éve, hogy a digitalizáció áll a mélyreható, és néha megosztó változások hátterében. A digitalizáció egyre drámaibb változásokat hoz a hálózatba kapcsolt világba, nemcsak a fogyasztói magatartást és kommunikációt változtatta meg, hanem az üzletmenetet is. Gondoljunk csak a gyártásban az Ipar4.0-ra. Az irodai munkában pedig olyan tevékenységek is automatizálhatóvá válhatnak, amelyekről sokan azt gondolták, hogy túlságosan komplexek ezért még sokáig emberi erőforrás lesz szükséges hozzájuk. Ilyen lehet például egész folyamatok végrehajtása a probléma megállapításától a megoldás megtervezéséig. Azoknak a tábora, akik abban hisznek, hogy a mesterséges intelligencia képességei korlátosak egyre csökken, és egyre többen felismerik azt, hogy a mesterséges intelligencia és az automatizálás jelentős hatással van és örökre megváltoztatja mindennapi életünket a munkában.
Ezért a Bene közelebbről is megvizsgálta a digitális transzformáció ezen aspektusát: vagyis a dolgozó emberek hogyan érzékelik a jelenlegi technológiai változásokat és hogyan éreznek a jövőben várható változások iránt.
Kutatási eredmények
Érdekes, hogy erről a kérdésről a nők és a férfiak szinte egyformán gondolkodnak.
Meglepő, hogy általánosságban alapvetően sokkal pozitívabb a mesterséges intelligencia megítélése az új technológiákhoz (automatizáláshoz) képest. A mesterséges intelligenciát öntanuló rendszerként, okos otthon technológiaként vagy megelőző karbantartásként definiáltuk.
A mesterséges intelligencia jó megítélésének kontrasztjaként a válaszadók többsége úgy gondolja, hogy a vállalat, ahol dolgoznak, nincs megfelelően felkészülve azokra a változásokra, amelyek a mesterséges intelligencia segítségével megtörténhetnek – és ez igaz minden gazdasági ágazatr
Hol várható a legnagyobb változás?
A válaszadók véleménye alapján az IT-adminisztráció, a beszerzés és a logisztika, illetve az adminisztrációs és titkársági feladatok ellátásában, valamint a pénzügy, a kontroling területén várható a legnagyobb változás. Meglepő, hogy a gyártás és a minőségellenőrzési folyamatok csak ezek után következnek. A kutatás és fejlesztés, a marketing és az eladás, illetve a humán erőforrások területén kevésbé lesz érezhető a változás, míg a legkisebb hatást a PR és menedzsment területen várják.
Felkeltettük kíváncsiságodat a részletek iránt? A kutatást a Bene honlapjáról tölthetitek le https://bit.ly/2KiXaDR