Elcsépelt mondássá vált, attól még igaz, hogy egy dolog állandó ma már, mégpedig a változás. Előfordul veletek is, akár nap mint nap, hogy kisebb-nagyobb akadályokba ütköztök? Hogy egyre-másra különböző kihívásokkal kell megküzdenetek? Hogy megoldásra váró problémák állnak az utatokba, zavarják meg a jól megszokott, bevált hétköznapi rutinotokat?
Nézzük meg, mi történik velünk ilyenkor! Jó esetben nem lefagyunk, bepánikolunk, hanem megoldjuk őket, felállunk a mélypontról és megyünk, fejlődünk tovább, haladunk a céljaink felé rendületlenül. Az ilyen kisebb zökkenők, vagy akár a súlyosabb krízisek állandósulása hozza azt az életünkbe, hogy a rugalmasság, a reziliencia vált az egyik legfontosabb tulajdonsággá manapság akár szakemberként, akár vezetőként, akár munkavállalóként, akár vállalkozóként.
Érdekes, hogy a reziliencia fogalma tulajdonképpen a fizika tudományából ered. A fémek ütésekkel szembeni ellenálló képességét mérik vele, azt, hogy a vizsgált tárgy mennyire őrzi meg épségét különböző erősségű ütésekkel szemben. Innen vette át a pszichológia, amely nagyon hasonló értelemben használva minket, embereket jellemez vele: a rugalmas ellenálló képességet, a meglepetésekkel, változásokkal és váratlan akadályokkal való megbirkózás készségét írja le vele.
A vállalkozások humánfejlesztési programjában ma már központi szerepet játszik ennek a képességnek a fejlesztése. Workshopok, konferenciák, hosszabb-rövidebb képzési programok koncentrálnak arra, hogy a vezetők és a munkatársak minél jobban boldoguljanak a hétköznapok viharában. Ebből a szempontból, azaz a lelki ellenálló képesség kérdésében kifejezetten veszélyeztetettek a munkahelyi vezetők, akik akár napi szinten óriási nyomás és feszültség alatt dolgoznak. Ráadásul az is plusz terhet ró rájuk, hogy mindezt ne vigyék haza, elkerüljék a magánéleti krízishelyzeteket.
Ez a kompetencia, a nehéz helyzetekkel szembeni megbirkózás képessége fejleszthető és számos ötlettel támogatható. Ha a cég látja és érti, hogy minél reziliensebb egy vezető, egy csapat, vagy akár az egész munkatársi gárda, annál ellenállóbb maga a vállalkozás a krízisekkel, az összeomlással szemben.
Az egyik olyan ötlet, amely támogatja a rugalmasságot az irodánk berendezésének szakértő berendezése. Mind a hozzáállásunkat, mint a munkavégzésünk produktivitását erősítheti, ha változatos pózban tudunk koncentrálni a feladatainkra. Ülve kicsit alacsonyabbra, vagy magasabbra állított asztallal, vagy akár állva is, úgy, hogy az asztallapot a számunkra megfelelő magasságba emeljük.
Az elektromosan állítható magasságú LEVEL LIFT TWIN és a TWIN PURE munkaasztalok nemcsak elősegítik a munkatársak közötti kommunikációt, de lehetővé teszik számukra azt is, hogy reziliensen, felváltva üljenek vagy éppen álljanak – az elvégzendő munka stílusától, vagy kedvüktől függően. Ezzel nemcsak testük, de lelkük számára is változatosságot biztosítva. A LEVEL munkaállomásokat olyan vállalatok számára tervezték, amelyek nagy értéket tulajdonítanak az ergonómiának és dolgozóik egészségének. A minimalista stílusú asztalok igény esetén szétbonthatóak, és két teljesen egyenértékű, különálló asztallá alakíthatóak.
Érdekel bővebben, hogy is néz ki egy ilyen klassz, 21. századi munkaállomás? Katt ide: https://smart-office.hu/level-lift-twin-twin-pure!